Pediatrie

Terapia ocupațională pediatrică
Rolul terapeutului ocupațional în pediatrie este de a preveni, dezvolta și îmbunătăți autonomia și participarea copilului la diversele activități ale vieții sale cotidiene.
Copiii și adolescenții pe care îi ajutăm pot sau nu pot avea o afecțiune.
Ii ajutama sa isi castige autonomie în activitățile vieții de zi cu zi daca prezinta probleme cu:

  • îngrijire igienică (îmbrăcăminte, spălare, periere dinți
  • Abilități motorii generale
  • ezitarari in miscari si deplasari
  • Dificultatea practicarii activitatilor sportive
  • Echilibru instabil
  • Are un control postural slab
  • Cade ușor
  • Are probleme în urcarea scărilor
  • Este dificil să folosiți un creion sau o foarfecă
  • Dificultate în manipularea obiectelor mici

Fizioterapie pediatrică

ROLUL FIZIOTERAPEUTULUI ÎN PEDIATRICA

Rolul fizioterapeutului cu pacienții copii și adolescenți este de a identifica deficiențele și incapacitatile copilului și să conceapa un plan de acțiune pentru a dezvolta și de a îmbunătăți autonomia și participarea la diverse activități ale vieții de zi cu zi (în mișcare, hrăniți, îmbrăcați, jucați, explorați mediul etc.) și prevenirea eventualelor complicații
Pentru a identifica problemele de sănătate și nevoile copilului, terapeutul efectuează o evaluare globală care începe cu un interviu cu parintii despre antecedentele acestora precum și privind comportamentul și stilul de viață al copilului la domiciliu (de exemplu, nutriție, excitare, poziții, călătorii, interese).

Apoi se evaluează nivelul de dezvoltare a abilităților motorii ale copilului și se identifică deficiențe lui .
Pentru a face acest lucru, fizioterapeutul folosește diferite modalități, cum ar fi observațiile făcute în situațiile din viața reală, instrumentele standardizate de evaluare și testele nedureroase.
Mai mult decât atât, pe tot parcursul interventiei sale, terapeutul rămâne atent la elementele de mediu care constituie obstacole și stimuli în realizarea obiectivelor de reabilitare.

Serviciile noastre de fizioterapie sunt adresate copiilor ce prezinta:
– O întârziere în dezvoltarea generală motorie(mișcare, staționare și echilibru permanent etc.) sau tulburari de coordonare;
– afectiuni musculo-scheletică (torticollis congenital, plagiocefalie etc.);

  • Probleme ortopedice;
  • Probleme neurologice (hipotonie congenital, paralizie cerebrală, accident vascular cerebral, sindromul alcoolismului fetal, distrofie musculară Duchenne, altele);

Tratament

După analiza situației finalizată, fizioterapeutul dezvoltă un plan de răspuns care va viza îmbunătățirea autonomiei și participării copilului în diferitele activități ale vieții de zi cu zi.
Metodele utilizate sunt următoarele:
– Exerciții de relaxare, reabilitare musculară, mobilitate și stimulare motrica adaptate la starea copilului;

  • Sfaturi privind poziționarea, obiceiurile de stil de viață, adaptarea la mediu inconjurator si alegerea activităților;
  • Utilizarea jocului și a diverselor activități distractive pentru a stimula motivația și a favoriza dezvoltarea capacităților motrice;
  • Initierea familiei copilului (în mediul medical, preșcolar sau mediu școlar) un program de exerciții ușor de realizat;

ÎNTÂRZIEREA DEZVOLTĂRII MOTORULUI

O dezvoltare motorie intarziata se caracterizează printr-o discrepanță anormală între abilitățile motorii ale copilului (întreținere și postura, mișcările pe abdomen, mersul su mersul in 4 labe, intoarceri, schimbarea pozitiilor, sarituri, urcatul scări, curse de alergare , jocuri baloane etc.) și cele așteptate în mod obișnuit la vârsta sa cronologică.
Cauzele acestei întârzieri motorii sunt multiple:

  • prematuritatea,
  • ereditare
  • prenatale,
  • perinatale,
  • de mediu,
  • sindroame cromozomiale,etc.

Iată câteva indicii pentru a vă ajuta să identificați dezvoltarea motorie la copilul dumneavoastră. Majoritatea copiilor (90%) pot efectua aceste activități la această vârstă:
Tinerea capuli ridicat cand copilul sta pe burta la 3 luni
Copilul duce mâinile la picioare la 6 luni
Copilul sta in fund fara ajutor: 6 luni
Tarare: 9½ luni
Rostogolire: 9½ luni
Stand in picioare cu ajutor: 9½ luni
Mers in 4 labe: 11 luni
Mers fara ajutor : 14 luni
Alergare: 17 luni
Saritura pe doau picioare: 2 ani și 5 luni
Urcarea scarilor alternatic (în sus și în jos alternativ): 3½ ani
Aceste standarde ar trebui considerate doar ca titlu informativ și nu pot înlocui o evaluare completă a abilităților motorii de către un profesionist din domeniul sănătății.